Web Analytics
More
    Reklāma

    Izmēģinām Xiaomi Mi Electric Scooter elektroskūteri

    Jaunākie raksti

    Pagājušajā nedēļā no Bites saņēmām uz testu kādu ļoti interesantu ierīci – Xiaomi Mi Electric Scooter elektroskūteri, kas citviet tiek dēvēts arī par Xiaomi MiJia M365.

    Tā kā pāris pēdējos gados Rīgā es šādus mobilus pārvietošanās līdzekļus redzu arvien biežāk un šogad pie mums būs vismaz viens serviss, kas piedāvās iespēju šādus elektroskūterus noīrēt ar mobilās lietotnes palīdzību, izlēmām aprakstīt savu īso pieredzi ar Mi Electric Scooter. Doma jau patiešām laba!

    Kas ir Mi Electric Scooter?

    Izmēģinātais Mi Electric Scooter ir vieds, uzlādējams un patiešām mobils elektroskūteris. Tas var sasniegt līdz 25 km/h lielu pārvietošanās ātrumu un ar vienu uzlādi nodrošināt līdz 30 km lielu nobraukumu. Elektroskūteri uz priekšu dzen priekšējā ritenī iebūvētais 250W elektromotors (maksimālā jauda – 500W un 16Nm vilkme). Tāpat elektroskūteris spēj uzlādēties, ja to stumsim uz priekšu vai riposim lejā no kādas nogāzes. Elektroskūteri var savienot ar mobilo lietotni, lai noskaidrotu mūsu braucienu statistiku un iegūtu papildus iespējas, piemēram, kruīzkontroli jeb vienmērīgu braukšanas ātrumu.

    Kam šāds elektroskūteris var noderēt?

    Elektroskūteris ir vienkāršs un ļoti mobils pārvietošanās līdzeklis. Pamatā tas būs noderīgs lielāku vai mazāku pilsētu iedzīvotājiem, kas vēlas brīvāk un ērtāk pārvietoties un lieki nedirnēt sastrēgumos. OK, objektīvi raugoties Rīgā tie sastrēgumi ir diezgan nosacīti, tomēr pa pilsētas centru elektroskūteris ir noderīgs arī tāpēc, ka aiztaupīs mums parkošanās klapatas. Savā draugu lokā zinu gadījumus, kad ar šādi elektroskūteri ir iegādāti, lai pārvietotos uz darbu centrā no dzīvesvietas tuvajā vai pat tālajā centrā. Esmu dzirdējis par dažiem gadījumiem, kad cilvēks dzīvo pierīgā, uz pilsētu no rīta atbrauc ar auto vai vilcienu un tālāk savās gaitās jau dodas ar šādu elektroskūteri. Elektroskūtera spējas nu ir pietiekami lielas, lai to varētu normāli ekspluatēt un uzlādēt dažas reizes nedēļā.

    Cik vienkāršs lietošanā ir Mi Electric Scooter?

    Šāda veida elektroskūteri ir salokāmi, lai tos varētu ērti ievietot mašīnas bagāžniekā, kā arī uznest uz augstāku stāvu mājās vai darbā. Konkrētā Mi Electric Scooter pirmā salocīšana var nebūt tik intuitīva, kā gribētos, bet kad vienreiz to izdari, process neaizņem ilgāk par 10 sekundēm.

    Kolēģu risinājums (nav pareizs)

    Elektroskūterim nolokās stūre un Xiaomi ir padomājis par to, lai tas nenotiku brauciena laikā – ir iestrādāts drošības mehānisms.

    Pašā sākumā man bija neskaidrība, kur tad nostiprinās nolocītā stūres daļa. Intuitīvi gribas domāt, ka tas notiek simetriski pret aizmugurējo riteni, tomēr tur nav nekā ar ko aizāķēties. Pareizā atbilde – aizāķēšanās notiek ar plastmasas āķi, kas ir iebūvēts zem zvaniņa.

    Pēc šīm darbībām elektroskūteris ir salocīts, nofiksēts un varam ņemt rokā (aiz stūres daļas) un nest prom. Baigi viegls tas nav, savus 12.5kg sver un labāk to stumt līdz brīdim, kad tas vairs nav iespējams.

    Saliktā stāvoklī šis elektroskūteris ir aptuveni 1 metru garš un pusmetru augsts. Nemaz tik maziņš nav, šādi tas izskatās ielikts Pajero bagāžniekā.

    Kā tad uzsākt kustību ar šo elektroskūteri? Uz stūres pašā vidū ir viena poga ar kuru var veikt vairākas darbības un četras gaismas indikatordiodes. Kamēr nekas nedeg, elektroskūteris ir izslēgts. Vienu reizi piespiežam pogu un iedegsies tik indikatordiodes, cik procentuāli palicis lādiņš akumulatorā. Pilns akumulators – deg četras diodes, tukšs – neviena.

    Ja pogu ieslēgsim ātri divas reizes (ieslēgtam elektroskūterim), ierīce aktivizēs eko režimu, kas patērēs mazāk enerģijas, bet uz priekšu brauks krietni lēnāk (līdz 18-20 km/h) un paātrināsies lēnāk. Par šo režīmu informēs apakšējā diode, kas degs zaļā krāsā. Kad beidzam braucienu, ilgāk paturam izslēgšanas pogu un sagaidam, kamēr nodziest visas gaismas diodes.

    Elektroskūteris tagad darbojas eko režīmā

    Lai uzsāktu braukšanu, uzkāpjam uz elektroskūtera, viegli iestumjamies un spiežam uz leju akseleratora slēdzi stūres labajā pusē. Nekas nenotiks, kamēr elektroskūteris stāvēs statiski. Pēc tam kustībā ar akseleratora piespiediena spēku regulējam kustības ātrumu. Atlaižam pilnībā un braucamrīks diezgan ātri apstāsies, jo visu kustības ātrumu “aprīs” elektromotors, kas reģenerēs enerģiju.

    Ja vēlamies strauji nobremzēt, varam izmantot aizmugurējā riteņa bremzi, kas ir veidota kā parasta mehāniska disku bremze. Es to vērtēju kā plusu, jo citiem elektroskūteriem, piemēram, Ninebot by Segway KickScooter bremzēšana notiek digitāli, izmantojot vēl vienu bremzēšanas slēdzi, kas bremzē elektromotoru. Pie tam, ja izmantosim mehānisko bremzi, elektroskūteris arī elektroniski bremzēs ar priekšējo riteni. Pie tam, pulsējot bremzēšanas spēku iegūsim kaut ko līdzīgu ABS sistēmai un samazināsim iespējamību noraut uz mutes.

    Bremžu uzlikas ir nomaināmas un maksā nepilnus 2 dolārus gabalā. Paši varēsim veikt nomaiņas darbu.

    Šajā vietā vēlos arī piezīmēt, ka Mi Electric Scooter ir aprīkots ar piepumpējamiem 21.59cm lieliem gumijas riteņiem un tas ir pluss, jo varam variēt ar spiediena līmeni un tādējādi mazliet pielāgot braukšanas cietību (komfortu). Riepas var nomainīt, atsevišķi tās maksā ap 15 dolāriem gabalā.

    Elektroskūteris ir aprīkots arī gaismām. Priekšā ir diezgan jaudīgs 1.1W lukturis, kas ir reāli noderīgs naktī – izgaismos ceļu mums priekšā līdz 6 metriem. Ieslēgt to varam vienu reizi nospiežot elektroskūtera ieslēgšanas/izslēgšanas pogu, kamēr ierīce darbojas (izslēgt tāpat).

    Kad darbojas priekšējā gaisma, deg arī sarkana gaismiņa elektroskūtera aizmugurē. Ja priekšējais lukturis izslēgts, tad aizmugurējā stop gaisma mirgo, kad piespiežam bremzes. No mobilās lietotnes varam iestatīt, lai aizmugurējā gaisma deg visu braukšanas laiku. Noderīgi!

    Vēlos piezīmēt, ka Mi Electric Scooter ir aprīkots ar ļoti noderīgu kājiņu. Tā ir stabila un labi notur elektroskūteri vietā arī salocītā stāvoklī. Sīkums, bet patīkami!

    Pirms mēneša biju Barselonā un tur ielās redzēju ļoti daudz šādus elektroskūterus. Daļai no tiem bija pat uzstādīti mazi sēdeklīši. Izrādās, ka tādus par aptuveni 50-60 dolāriem var nopirkt dažādu ražotāju elektroskūteriem un padarīt mūsu braucienu vēl slinkāku.

    Akumulators aizvedīs līdz 30km tālu

    Šis elektroskūteris ir aprīkots ar 280Wh Li-Ion akumulatoru, kas sastāv no 30 šūnām. Tās ražojis LG. Xiaomi saka, ka akumulators tiek droši un pamatīgi pārvaldīts. Kontrolieris rūpējas par to, lai baterijas korekti tiktu uzlādētas un izlādētas. Skūteri varam uzlādēt aptuveni 5 stundu laikā ar komplektā iekļauto 71W sienas lādētāju. Lādēšanas procesā pulsē bremžu gaismiņa un krāsu maina arī diode uz paša lādētāja.

    Ražotājs sola, ka ar šo elektroskūteri var pārvietoties arī slapjos apstākļos (ierīcei ir IP54 sertifikācija) un peļķēm, kuru dziļums nepārsniedz 2cm, taču es to apšaubu. Redzi, šim braucamrīkam baterija novietota apakšā un uzlādes pieslēgvietu nosedz šaubīgs gumijas vāciņš, kurš testa ierīcei visu laiku leterējās un nemaz nebija normāli iebāžams savā vietā. Tādējādi, slapjā laikā mēs visai ātri saslapināsim šo komponenti un riskēsim sabojāt arī bateriju.

    Kā jau minēju iepriekš, Xiaomi sola maksimālo nobraukumu līdz 30km, taču smalkā drukā norādīts, ka to var panākt pie noteiktiem nosacījumiem: braucēja svars ir 75kg, laukā ir 25 grādi un nav vēja, kā arī brauciens notiek ar ātrumu 15km/h pa sausu asfaltu eko režīmā. Kā vari noprast, praksē mums visdrīzāk šie 30km nesanāks, bet drīzāk kaut kas no 20-30km.

    Xiaomi klāstā ir pieejams arī Mi Electric Scooter Pro modelis, kas aprīkots ar lielāku 474Wh akumulatoru un jaudīgāku elektromotoru, kas nodrošina līdz 45km lielu nobraukumu. Tam ir arī informatīvāks vadības panelis.

    Savienošanās ar mobilo lietotni

    Tā kā šis ir viedais elektroskūteris, tad tas nodrošina savienojumu ar mobilo lietotni izmantojot Bluetooth bezvadu savienojumu. Starp citu, hakeri jau ir iemanījušies izmantot drošības caurumus populārāko elektroskūteru programmatūrā un varēja attālināti likt tiem paātrināties vai sabremzēties. Vienmēr atjauno programmatūru!

    Tā uzreiz nesapratu, kādu tieši mobilo lietotni jāmeklē, taču izpalīdzīgais Dainis no Bites man ieteica meklēt Mi Home lietotni (Android versija, iOS versija). Pēc tam lietotnē pievienojam jaunu ierīci un izvēlamies vai vēlamies to koplietot ar citu lietotāju (te prasīs ievadīt viņa Mi konta ID numuru). Caur šo lietotni tiek veikta arī elektroskūtera programmatūras atjaunošana. Tā kā saziņa notiek izmantojot Bluetooth savienojumu, mums būs jābūt blakus elektroskūterim, lai varētu izmantot šo lietotni.

    Lietotnē varam ērti uzzināt elektroskūtera uzlādes stāvokli, nobraukuma informāciju, kā arī diezgan daudz tehniskas informācijas par bateriju. Iestatījumu sadaļā varam iestatīt, lai visu laiku braucot degtu aizmugurējā stop gaisma, iestatīt reģenerēšanās spēku (cik spēcīgi elektroskūteris sabremzēsies, kad atlaidīsim akeseleratora sviru) un aktivizēt kruīzkontroli. Tāpat varam iestatīt paroli, lai neviens rakaris no malas nevarētu pieslēgties pie mūsu elektroskūtera.

    Braucam, braucam, braucam

    Ar Mi Electric Scooter var pārvietoties 120-200cm gari cilvēki ar svaru līdz 100kg. Vismaz šādu informāciju norāda ierīces ražotājs.

    Praksē ar šo elektroskūteri var braukt arī citādas komplektācijas cilvēki, taču tad vairs nav garantēta pozitīva braukšanas pieredze. Piemēram, es pats, lai arī ierakstos noteiktajos auguma garuma rāmjos, sveru ap 110kg. Es varēju pabraukt ar šo skūteri, tomēr es nevarētu teikt, ka tas tik smagu braucēju var viegli pārvietot uz priekšu. Ražotājs saka, ka šis braucamrīks varēs uzvest līdz 14 grādu lielā slīpumā, bet mana pieredze rāda, ka pie lielāka braucēja svara tas var nebūt sasniedzams. Bet braucot ar šo elektroskūteri man radās sajūta, ka, ja braucēja svars ir 70-80 kg, tad tas patiešām viegli un ātri brauks uz priekšu.

    Stūre ir šaura un būs jāpiešaujas ar to apieties, lai droši pagrieztos straujākos līkumos. Braukt turoties ar vienu roku var, bet es pārāk neieteiktu to darīt. Asfalts tad var strauji pietuvoties sejai :)

    Vieta kājām man likās diezgan pietiekama arī pie 45 izmēra apaviem. Galvenais nekāpt uz aizmugurējā dubļu sarga. Tas šajā gadījumā nav izmantojams kā bremze, kā to varam darīt ar citiem elektroskūteriem.

    Lai arī Mi Electric Scooter man no sākuma nelikās tik stabils un monolīts kā tā tiešais konkurents Ninebot by Segway KickScooter, tomēr uzmanīgāk papētot Xiaomi veikumu, secinu, ka visas detaļas veidotas no izturīga un labi sametināta alumīnija un šķiet, ka ierīcei būtu jākalpo gana ilgi pie korektās tās ekspluatācijas.

    Ak, jā, tā kā zem elektroskūtera ir iebūvēta baterija, braucamrīkam apakšā nav palicis liels attālums līdz ceļam. Tāpēc jābūt uzmanīgiem braucot uz/no apmalēm, jo pastāv liela iespējamība aizķert tās un nogāzties vai arī sabojāt braucamrīku.

    Vai ar šādu elektroskūteri var dragāt arī nost no asfaltētiem celiņiem? Varēt jau var, bet apstākļos, kad esam nost no kaut cik līdzenas virsmas, braukšana paliek krietni grūtāka un riskantāka. Šajā pavasarī jau esmu redzējis jauniešus, kas ar šādiem verķiem mauc pa meža ceļiem.

    Verdikts: foršs pirkums, ja atradīsi tam pielietojumu

    Jāatzīst, ka līdz šai nedēļas nogalei es nebiju tā normāli izbraucies ar šāda veida elektroskūteriem. Tagad man ir vismaz kaut kāda praktiska pieredze, kuru turpmāk būs jāpaplašina ar citu modeļu izmēģinājumu. Par laimi birojā šādi verķi jau sāk parādīties arvien biežāk un būs ar ko izbraukties.

    Kopumā man patīk elektroskūteru ideja. Es neesmu drošs, ka labākais to lietošanas veids ir dažādas koplietošanas platformas, jo esmu lasījis, ka citviet pasaulē tas rada jaunas problēmas. Cilvēki šos elektroskūterus pamet kur pagadās vai pat samet kanālos.

    Xiaomi Mi Electric Scooter Latvijā maksā sākot no nepilniem 400 eiro. Cenā no nepilniem 400-500 eiro maksā arī citi zināmāku zīmolu elektroskūteri. Pie šādas cenas katram pašam ir jāizlemj, cik ļoti aktīvi izmantosim šādas ierīces. Mums gluži vienkārši pārāk īss ir sausais periods, jo būsim reāli – ar elektroskūteri nebrauksim ne lietū, ne sniegā.

    Es pats dzīvoju Mežciemā uz darbu braucot, dārziņā aizvedu bērnu. Esmu redzējis, ka bērns tiek vests kopā uz šāda braucamrīka, taču tad man būtu jānomet savi 30kg (ha ha, nereāli). Tāpat nedomāju, ka brauciens no Mežciema uz centru būtu baigi reāls ikdienas uzdevums. Tad jau labāk nopirkt “parastu” velosipēdu. Vismaz riepu nodzīšu. Bet ja esam hipsteris, kas dzīvo kaut kur centrā, tad ar šādu elektroskūteri var patiešām ērti aizbraukt pēc savas sestdienas lattes vai uz darbu.

    Manuprāt, elektroskūteri lielā mērā atgādina dronus. Ja skaidri zini, ka un kā to izmantosi, tad lielisks pirkums, kas atvieglos dzīvi. Bet, ja pielietojums nav skaidrs, tad abas šīs ierīces būs interesantas pirmajā nedēļā pēc iegādes, bet pēc tam krās putekļus.

    Man patika:

    • Vienkāršs ekspluatācijā
    • Fiziskas bremzes
    • Piepumpējami riteņi
    • Gaismiņas
    • Zvaniņš

    Man nepatika:

    • Mobilā lietotne
    • Nav nemaz tik viegls un mazs
    • Prasās vairāk jaudas, ja braucējs sver >100kg
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    65 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Elvis Meisters
    31.03.2019 15:04

    “” Prasās vairāk jaudas, ja braucējs sver >100kg “”

    Tgd mēs zinām tavu svaru haha.

    Elvis Meisters
    31.03.2019 16:04

    Pieķēri, pārskrēju tik ar acīm pāri. Pardon boss.

    Elvis Meisters
    31.03.2019 16:06

    Ohh shit, 110KG. Smagi kauli ne?

    31.03.2019 15:43

    Ūdens izturību apšauba daudzi testētāji un min to ka galveno mīnusu. Otrs mīnuss ir tieši pumpējamas riepas, jo esot viegli pārsist. Segway pluss cietās ar iestrādātu amortizāciju, bet amortizācija ātri izjūkot. Baigi prasas šim modelim jaunaks. Segway ir jau otrais. Šim specene jau paliek švaka. Pats esmu daudz atsauksmes salasījies, jo domaju pirkt, bet liekas mazs viņš gariem cilvēkiem (190cm).

    Blakius
    31.03.2019 15:54

    Nelieciet tik viņam cietās riepas, jebkurā sīkākā bedre kļūst par kratekli. Braukšana pa bruģi ir reāls tratatatata, amortizācija nulle

    Blakius
    31.03.2019 15:51

    Tipiskākās problēmas, kuras pats esmu piedzīvojis
    Locīšanas mehānisma ļurkāšanās – novēršama izmantojot 3d printētu papildus detaļu
    Akumulatora elementu savienojuma lūzums
    Aizmugurējā atstarotāja vada(?) problēma – nedarbojas apgaisme.
    Pie zemākiem uzlādes līmeņiem vairs nespēj sniegt pilnu jaudu, attiecīgi pie 20% uzlādes neceri pārvietoties ātrāk par 20km/h . Pirms miršanas ātrāk būtu pat iet un stumt viņu.

    zais
    31.03.2019 19:24
    Reply to  Blakius

    Zinot problēmu ar aizmugurējās lampas vadu (dubļu bleķa vibrācijas dēļ tas pārrīvējas pret riteni), jau pašā sākumā tam pāri pārlīmēju gumijotu audumu. Lokāmais mehānisms pagaidām vēl neļurkājas, taču t.s. plastmasas “taurenīšu” vietā cilvēki taisa kolhozu ar vienkāršu vadu izolācijas līmlenti – vieglāk pieregulēt nepieciešamo biezumu atbilstoši dilumam.

    vienalga
    31.03.2019 18:44

    Alternatīva ir jaunā 365 PRO versija. Krievu youtubā jau manīti salīdzinājumi ar veco versiju dzīvē, līdz Latvijai jaunā versija škiet vēl nav nonākusi. cena mazliet lielāka ap 600EUR. Jauda lielāka, baterija ietilpigāka, tagad līdz 45km. PRO versijai displejs ar ātrumu un režīmu, nevis pāris diodes. Kādi 4-5cm garāks un augstāka stūre. Svars +2kg=~14kg.

    kursorslv
    31.03.2019 19:07
    Reply to  vienalga

    Jā, aptuveni tā arī rakstā pieminēju. Lielāka motora jauda un lielāks range ir diezgan saistoši. Bet nu papildus svars nav pluss, jo šāds elektroskūteris tomēr diezgan bieži būs jānēsā rokās.

    itanium
    01.04.2019 13:50
    Reply to  vienalga

    Nezinu, ja tie ir ~390 vs 600 EUR, tad tai pievienotajai vērtībai tā liekas neadekvāta. Mi Latvia teicās, ka Pro versija pie mums būs pieejama tikai uz vasaras sākumu.

    Kartupelis3
    31.03.2019 20:36

    Es te lēnām sāku skatīties uz elektrisko skeitbordu ar lielajām riepām.. liekas bišķi vieglāk transportējams (piem tramvajā/viļcienā paķert līdzi), trenē vairāk līdzsvaru un .. stilīgāks.. :) Ir kāda pierredze LV? Youtubā baigi šmuki izskatās…

    01.04.2019 10:06
    Reply to  Kartupelis3

    Tu domā par Austrāļu Bajabordu? = sapnis un ideāls LV bedrēm tikai tad noliekam ~2K un nav skaidrības ko teiks CSDD…. – rezultāts noteikti nav vieglāks, bet var vilkt arī bērnu piekabi :D
    Alternatīva – Evolve Bamboo GT arī ap1,7k = esmu pāris Rīgā redzējis
    Pats ikdienā braucu ar Meepo 30` ~449,- (šobrīd jaunās versijas kas nav tik kompaktas var dabūt arī no 350) te gan ir jāpadomā par ikdienas maršrutu, jo ar standarta bateriju, lai nepārmaksātu un būt 6kg (PRO režīmā ~40km/h) sanāks tikai ~12km – solītie 18km būs bērnu režīms ~12km/h, kas ir garlaicīgi jau pēc pirmajām pāris dienām…

    Un atceramies pašu galveno – arī @Kristap – nākošajiem rakstiem – sākumā un beigās lieliem burtiem – PADOMĀ PAR DROŠĪBU – NEBRAUC BEZ ĶIVERES UN GAISMAS!!!
    No pieredzes – kritiens arī pie 15km/h būs sāpīgās nekā no divriteņa, jo tev ir tikai ķermenis.

    kartupelis3
    03.04.2019 09:44
    Reply to  Aigars

    Tā pavisam konkrēti jau biju metis aci kaut kam šādam: https://www.alibaba.com/product-detail/2018-New-Offroad-High-Quality-Remote_60770238829.html?spm=a2700.7743248.51.8.PPh6Yl

    te sola stipri vairāk kā 12km/h.. KAtrā ziņā izklausās pozitīvi – man arī liekas laba tā doma, ka ikdienas transportēšanās var būt vismaz “interesants” pasākums, un skeitborts varētu būt noteikti interesantāks par skūteri..

    (varbūt vēl kādam intersē kas šāds? Es varētu pasūtīt vairākus šādus – LV laikam pa taisno šādi vēl nepiedāvājas?)

    DMG
    03.04.2019 09:47
    Reply to  kartupelis3

    Vēl jau ir tāda lieta kā Monowheel, kas arī kļūst ar vien populārāks.

    Ilva Lorence
    31.03.2019 23:30

    Pati lietoju šo modeli un varu teikt tikai labākos vārdus.
    Braucu aktīvi un līdz šim problēmas ir bijušas tikai ar aizmugurējo lampiņu, kas diemžēl pašlaik nedeg.
    Esmu braukusi gan putenī, gan lietū- skūteris iet mazliet lēnāk un jāuzmanās no slīdēšanas, bet principā tie ir sīkumi.
    Mans svars un garums ir ideāli šim modelim, tāpēc varu izbaudīt visus ātras un foršas braukšanas plusus. :)

    01.04.2019 00:14

    Labs raksts. Gribētu arī kādreiz izmēģināt, jo plānoju iegādāties. Tikmēr laižu ar e-skeitbordu.

    https://uzladets.lv/elektriskie-skrituldeli-un-skrejriteni-parvietosanas-revolucija/

    DMG
    01.04.2019 08:25

    Prasītos kādu video ar reālu testēšanu (ceļi, neceļi, bruģis, kalnā vai tiltā braukšana). Un protams salīdzinājums ar citiem skūteriem. Bet vispār esmu par elektroskūteriem. Kādu laiku mēģināju ar riteni un tomēr ar elektroskūteri ir daudz patīkamāk. Neesi sasvīdis pēc braucien pat karstā vasarā un vienmēr var iekāpt sabiedriskajā, neaizņemot daudz vietas. Runājot par konkurentiem, pats lietoju E-Twow booster:
    1. Maximum speed of 30km/h;
    2. Maximum range of 30 – 35km;
    3. 500W engine power.

    Galvenais iemesls meklēt ko citu bija sliktās atsauksmes no Xiaomi MiJia testētājim. Youtube varēja atrast daudz sliktas atsauksmes par to cik bieži šis verķis lūzt. Un gribējās arī ko jaudīgāku par cik katru dienu jābrauc pāri deglava tiltam un negribējās tur stumt viņu. Ar esošo jaudu skūteris pat nesamazina ātrumu braucot tiltā. Vienīgais e-twow nav pumpējamas riepas un ikdienā nekādas problēmas tas man nesagādā, bet lietainā laukā uz bruģa saķeres vispār nav. Nezinu vai ar pumpējamām riepām nebūtu daudz labāk šādos apstākļos. Tas būtu vēl viens lauciņš, kuru varētu testēt nākamajos apskatos.

    DMG
    01.04.2019 08:31

    Ak jā varbūt kāds var padalīties ar servisiem, kas apkalpo šādus skūteris. Vēl pagājušo gad meklēju un neko prātīgu neatradu. Ir kāds uzņēmums, kas veic regulāru apkopi un remontu viņiem Latvijā?

    02.04.2019 17:32
    Reply to  DMG

    Vienu brīdi FB reklamējās lapa, kura laboja tieši Xiaomi skūterus un tur bija norādītas tipiskās problēmas un kā tās izlabot jau saknē. Šobrīd vairāk nevaru atrast..

    Skābene
    01.04.2019 09:26

    Tagad vajag notestēt vēl Ninebot, lai sanāksalīdzinošais tests! ;)

    zais
    01.04.2019 13:36

    Ninebot ES2 standartā švakāka baterija, līdz ar to arī braukšanas prieks īsāks. Arī cena salīdzinājumā ir oj… Ja liek papildu bateriju, cena pieaug vēl krietnāk, bet svars arī. Vai ir labāks? Nez. Man šķiet M365 Pro vienalga sit pušu. Dizaina ziņā man arī Ninebot tīk labāk, bet neesmu braucis, nezinu, kā ar izsvarojumu.

    TasNekas
    01.04.2019 10:40

    Sveiki,

    Elektro skuteris no apskata mana ipashuma ir gadu, nobraukti apmeram 210km pa so laiku, riepas standarta kas naca lidzi, pilnas gumijas riepas nav liktas – spiediens abas riepas ir virs 2bariem, ja nekludas 2.5bari. Svars man ir 68kg un augums 175cm. Parvietojies esmu sniega, lietu, pa granti drebinot, pa smiltim, nekad pa dubliem vai udeni. Aizmugureja lampa vel strada, nekadas fiziskas modifikacijas nav veiktas. Ir uzstadits custom programnodrosinajums kas atcel jebkada veida atrumu ierobezojumu, kas nozime ka man pasam jaseko lidzi atrumam ar kuru parvietojos lai nesadedzinatu motoru – patreiz max atrums kuru es varu ari izmantot ir 31km/h – kas nedaudz samazina kopejo iespejamo kilometrazu. Kruiza atrums ir uzstadits uz 25km/h, praktiski 27/28 kilometri bez problemam nobraucamais attalums. CustomFW ari mazliet uzlabo uzsaksanu, samazina raustisanos pie “pilnas ruchkas”. Nakotne ir doma no krievu moderiem panemt 55km bateriju ar custome kontrolieri – cilvekas atsaucas loti labi par so. Principa gada laika braucot visados ara apstaklos nekads problemas. Parvietojos no Adaziem uz Rigu bez problemam – pilseta kas dzivo mikrorajonos vispar ideals aparats

    TasNekas
    01.04.2019 11:13

    CustomFW atrodams te, ka ari apraksts un step-by step = https://m365.botox.bz/
    Adazi-Riga pa velo celu kruiza uz 22 lidz 24km/h bez problemam. Lidz pasam Brivibas piemineklim, bet ar pastavigu atrumu(kruiza) un bez pilnas ruchkas, pa officialo velo celju. Baterija ir dabonama te, netikai baterija ari cita info + forums krievu valoda loti kvalitativs par m365 modingu = https://www.dochello.ru/english

    01.04.2019 11:10
    Reply to  TasNekas

    Kā ir ja pēksņi sāk smidrzināt? Batērijas lādēšanas ports ir labi pasargāts lai justies droši?

    TasNekas
    01.04.2019 11:14
    Reply to  Alex J

    Pa lietu bez problemam – ir resns gumijas pulkjis uz ladejama porta + diezgan normali nosargats vaks starp bateriju un arpasauli – nav bijusas problemas

    01.04.2019 15:51
    Reply to  TasNekas

    Interesanti, kur ir tāds veloceliņš Ādaži – Rīga? Posms starp Statoil un Garkalnes novada domi ir vai nu pa šoseju, vai pa dubļainu taciņu, ko īsti par veloceliņu nenosauktu… vai esmu ko palaidis garām?

    TasNekas
    01.04.2019 16:54
    Reply to  Ivars Dzerve

    Ja tur diemzel ir ka ir, pieaugusam cilvekam tas nav kritisks gabals, bernu nelaistu protams, bet ar skatu uz aizmuguri tur var izbraukt. Masinas speciali tur virsu nebrauc

    as
    01.04.2019 10:41

    Precīzs verdikts: “Ja skaidri zini, ka un kā to izmantosi, tad lielisks pirkums, kas atvieglos dzīvi. Bet, ja pielietojums nav skaidrs, tad abas šīs ierīces būs interesantas pirmajā nedēļā pēc iegādes, bet pēc tam krās putekļus.”
    Man arī šito verķi vai to lielo ar sēdekli gribas iegādāties, bet vislaik pieķeru sevi pie domas, ka diezvai man to vajag:
    1.ja jābrauc īsi gabali – jāiet kājām. Mugurkaulam un visai imūnsistēmai veselīgāk
    2.ja jābrauc gari gabali – diezvai šitais izglābs, drīzāk lietošu auto.
    3.ja jābrauc ne īsi, ne gari gabali – velo. Patiešām savai riepai palīdzēšu drusku. Protams, ja ir duša darbā un mīnuss, ka tas aizņem laiku.
    4.ja līst lietus, snieg sniegs- diezvai gribēsies ar šito braukt. Ja spīd saule, baudam laiku un ejam pēc lattes kājām, veselīgi.
    Nu tad beigās paliek ne šis ne tas un prikums netiek veikts.

    jr
    01.04.2019 14:22

    Varbūt kāds var padalīties ar informāciju par daudz maz reālu range ? Rakstā nekas par real life range nav minēts. 25km pilsētā var nobraukt ~85/90kg smags cilvēks ? Kā arī baigi feini būtu ja kāds zinātu cik maksā viena uzlāde, proti cik daudz kw patērē viena uzlāde.

    Gribu aizstāt kādu savu maršruta ikdienas daļu atstājot auto ērtā vietā un visu pilsētas centra burzmu vismaz labā laikā aizstāt ar kādu elektro skūteri. Tikai nevaru saprast vai vispār der manam attālumam un cik +/- izmaksā viņu katru dienu lādēt

    jr
    01.04.2019 15:03

    Cilvēks komentāros raksta, ka to paveic ar modificētu skūteri + nav skaidrs vai modifikācijas palīdz range.

    Gaidīšu atskaiti par range, būtu feini, ja arī pilsētā pamērītu :) pieņemu, ka starppilsētu un pilsētu range varētu atšķirties.

    01.04.2019 23:00
    Reply to  jr

    Man līdz darbam ~21Km, rīt meklēšu piedzīvojumus mēģinot tikt līdz darbam no Ādažiem. Vēju no rīta nesola, tā kā apšaubu ka būs jāpielieto kājas :)

    ĢZ
    01.04.2019 14:29

    Es uz šo arī skatījos, bet kā otro variantu un paņēmu Joyor no https://e-ride.lv/ un ne mirkli nenožēloju. Šobrīd no septembra esmu nobraucis 900km (jā visu ziemu!!!). Ja par svara problēmu ko minēja rakstā tad ar šo braucu es ar saviem 85kg un priekšā stāv mans puika ar saviem 27kg plus uz stūres smagā skolas soma. Ripinam uz skolu un atpakaļ. Nekādu problēmu un uzrāviens gana labs arī divatā.
    Pēc pirmā sniega gan pasūtīju no Ķīnas ziemas riepas ko nomainīt un apakšu nopūtu ar profilaksi kā auto. Ziemā aķītis arī tur mazāk, bet visādi citādi perfekti!

    Ingus
    01.04.2019 20:20
    Reply to  ĢZ

    Pagājušo vasaru sanāca kādu laiku patestēt Joyor X5S. Uzreiz jāatzīmē, ka tas ir citas cenas un spēju kategorijas produkts salīdzinot ar Xiaomi. Lūk, daži secinājumi. Tas nebaidās ne no ūdens, ne smiltīm, ne zemes ceļu saprātīgos daudzumos. 500W motors ir minimālais, lai bez problēmām pārvietotu līdz 120kg cienīgus vīrus. Attiecīgi mazākas meitenītes to skūteri gandrīz var paraut ratā (Joyor ir aizmugures piedziņa). 3 līmeņu “ātrumi” un kruīzs standartā, ļoti ērta vadība nevis ar vienu pogu. Amortizators priekšā ļoti uzlabo komfortu. Ekrāns ar baterijas un ātruma datiem standartā. Gaismas un taurīte – ļoti svarīgas lietas. Salikšana ļoti ērta un saprotama. Svars ir lielāks, bet tas ir saprotami pamatīgās konstrukcijas dēļ. Jā, Joyor visi ir dārgi, sevišķi lielie modeļi, bet tie arī labāk pārvarēs visas apmales, bedres un tamlīdzīgas ikdienas problēmas. Nobraukums ar vienu bateriju 30km gāzi grīdā režīmā ir pat reāls. Par pielietojumu katram jāspriež pašam. Pa lielo šosejas malu Ķekava – Rīga es ar tādu nebrauktu. Bet mazākus gabalus ar drošāku infrastruktūru šādiem braucamajiem veikt ir prieks. Jā, ir alternatīva – velo. Bet elektroskūteris ir daudz ērtāks un stilīgāks pārvietošanās līdzeklis ofisa cilvēkiem, jo ar uzvalku un datorsomu uz kalnu baika īpaši stilīgs neesi. Sevišķi, ja nav darbā duša, un… Read more »

    ĢZ
    02.04.2019 14:20
    Reply to  Ingus

    Visam piekrītu. Es skatījos price/performance virzienā.
    Tur kur es pārvietojos ikdienā normāli transports neiet. Paliek vai nu kājām vai velo. Ar velo sākumā nepatika tas, ka darbā nav dušu un nesasvīst es īsti nemāku, bet pēc tam bērns sāka iet skolā un uz velo vairs nepavizināsi. Tāpat vajadzēja ar domu braukt arī ziemā. Vajadzēja lai var nobraukt normālu attālumu tai pat laikā, lai nav jāmocās nesot uz 4.stāvu. Un šajā kategorijā es nevienu citu braucamrīku neatradu. Ak jā vēl gribējās pārvietoties pietiekami ātri un 35km/h ir kā reiz uz robežas starp ātri un tomēr izdzīvot pēc kritiena. Starp citu kamēr bija silts a rjaunu bateriju sanča arī visi solītie 50km nobraukt. mazāk sanāk, kad daudz pa tiltiem braukā kur ir slīpums un tu viņā brauc nesamazinot ātrumu :)

    Noteikti ir cenas vērts un pēc maniem aprēķiniem atmaksājas gada laikā. Veloceliņi ari netrūkst pa kurieni ripināties un uz mazākām ielām ar guļošajiem sanāk apsteigt mašīnas uz kvartāla garumu takā…

    protams, kas var ar velo – tas ir sportiskāk, bet ticiet man – saglabāt stabilitāti un kratīties līdzi uz grants ceļa ir a’ri stipri sportiski ;)

    Romaxsoft
    01.04.2019 18:41

    Ar šo skūteri braukāju gandrīz gadu, nobraukti 753 km un ir daži plusi un mīnusi, par kuriem varētu pastāstīt. Pirmkārt, jau tas, ka šis verķis tika iegādāts tieši savu izmēru un svara dēļ un tas tiešām ir viegls, ērts pārnēsāšanai un neaizņem daudz vietas. Salīdzinājumā ar velosipēdu, to ir gan vieglāk uznest pa kāpnēm, gan ieripināt sab. transportā. Pirmais mīnuss ir tieši piepumpējamās riepas. Ja negrasāties kameras ielīmēt, tad gatavojieties pastāvīgai riepu nomaiņai, jo kamera riepai griežoties pārrīvējas ļoti ātri(pirmo kameru nomainīju jau otrajā nedēļā). Risinājums ir vai nu līmēt kameru riepā, lai tā nerīvētos, jeb ņemt pildītās riepas, kuras kalpos daudzkārt ilgāk, taču jārēķinās ar lailāku kratīšanos, ātruma samazināšanos un arī baterijas uzlādes pietiks tikai 18-20 km. Kā vēl viens aspekts, ko ieteiktu pārdomāt tiem, kuri gatavojas iegādāties šo jeb citu skūteri ir ceļu segums. Braucot ar velosipēdu, to nevar tā just, taču ar skūteri izjutīsiet katru bedrīti. Braukt ar skūteri nav grūti un ļoti vērtīga lieta ir kruīzkontrole, kas ļauj nespiest pastāvīgi gāzes sviru. Protams, braucot pa ietvi pamatīgi jāseko līdzi uzbrauktuvēm un nobrauktuvēm. Stūre ir maza, taču jāatceras, ka šis ir skūteris, nevis velosipēds un galvenais manevrēšanā ir paša līdzsvars. Neliela lietus laikā ir vairākkārt braukts un… Read more »

    fake
    02.04.2019 09:40

    Cik reāli ar šitādu verķi ir braukt pa ne-asfalta segumiem? Ir kādam pieredze?

    BraucDroši
    02.04.2019 10:46
    Reply to  fake

    Esmu nobraucis ar savu apmēram ~250km. Pa granti pabraukt var, bet ņemot vērā šauro stūri sajūtas nav no foršākajām. Pa bruģi braukt ar nav forši ar ražotāja norādīto riepu spiedienu.

    fake
    02.04.2019 10:04

    Varbūt kāds ir reķinājis/apsvēris ekonomiskos aspektus šiem verķiem?! Cik lielu nobraukumu var izspiest no šiem verķiem? Kādas ir aptuveni apkopes izmaksas? Cik ilgi baterijas tur? Riepas?
    Komentāros daži ir nobraukuši ~750km / gadā. Tīri uzmetot ciparus – es gan nezinu cik precīzi maksā xiaomi, bet pieņemot cenu -> Skūtera cena/ nobrauktie km gadā = 450EUR/750km = 0.6EUR / km
    0.6EUR/km ir diezgan sālīts prieks priekš pārvietošanās.

    Agris
    03.04.2019 12:28
    Reply to  fake

    Bišķiņ par maz parametrus esi ielicis, bet nu katram savs. Man gan nav un tikai apsveru iespēju / vajadzību iegādāties šādu verķi, bet mani parametri būtu šādi: 1. Rīgā nomest auto bezmaksas stāvvietā un tālāk doties ar šamo – pie darba stāvvieta 3eur dienā vai 30 eur mēnesī – visu gadu diez vai izmantotu, bet 5 mēnešos var teorētiski ietaupīt 150 eur kā arī izmaksas, kas būtu degvielā kratoties pa sastrēgumiem līdz darbavietai. 2. Ja brauc ar vilcienu un velo, tad jāmaksā par bagāžu, domājams, ka šim nav jāmaksā (ir kādam reāli pieredze?) 3. Dzīvoju Carnikavā – vasarā nopeldēties, pēc manām domām, lietderīgāk un prātīgāk būtu doties ar šādu aparātu, nevis auto, velo 4. Ja kādam ir suns, vars izstaidzināt ātrāk, tālāk, vairāk un iedot fizisku slodzi tiem, kuriem aktuāli – aiz auto vienmēr šķiet bīstamāk. Bitē 18 eur mēnesī – ik kā jau kapeikas maksā, bet ja ziemā neizmanto tad nav varbūt gandarījums tajā brīdī maksāt par lietu, kura stāv bēniņos. Ja ar auto ceļo, tad var paķert līdzi un izbraukāt galamērķi un redzēt vairāk – domājams pielietojumu var atrast un arī materiālo pamatojumu, tik vēlme jāatrod :) Tās manas pārdomas, kā arī šobrīd ir ideāls laiks lai ko… Read more »

    DMG
    03.04.2019 12:50
    Reply to  fake

    Te varētu piemetināt kā lielisku sabiedriskā transporta aizvietotāju. Biļetes mēnesī vien izmaksā kādus 40 eiro. Savukārt uzlādēt šo verķi izmaksā mēnesī zem eiro. Manā gadījumā tā aptuveni sanāk kādi 40 centi. Tā jā ietaupījums ir. Atliek tikai jautājums, cik bieži izmantos un cik ātri salauzīs.

    Liga
    25.05.2019 14:05
    Reply to  fake

    Laiks ir nauda. Jaierekina cik maksa tavi nervi un laiks. Ja tie ir 20 eiro mēnesī. Neteiktu ka dārgi par komfortu – atru pārvietošanos – nedruzmesanos autobusos vai saztregumos.

    BraucDroši
    02.04.2019 10:42

    Ķivere – itkā liekas, kas tur traks, priekškam braucot ar šādu aparātu ir nepieciešama ķivere?! BET IR!!!!! UN OBLIGĀTI. Pašam šāds braucamais ir (ar sagrozītu jaudu un max ātrumu +30km/h)… pilnā ātrumā sadursme ar betona stabu man beidzās slimnīcā ar galvas traumu.

    Rudolfs
    02.04.2019 17:19
    Reply to  BraucDroši

    Šo lielākā daļa niedomājas.

    Ar velo braucot ķiveri jau reti kurš velk, bet salīdzinoši manevrētspēja un bremzes velo pavisam citā līmenī. Ātrumi arī bieži mazāki.

    Te daudz mētā terminus kā stilīgi/ērti, bet reti kuram ienāk prātā, kas notiks kad kaut kar 25km/h galva sastapsies ar šķērsli. Ceļojums uz slimnīcu būs labākais iznākums, sliktāk būs palikt invalīdam uz mūžu.

    Bet nu protams nevajag mīzt, stils svarīgāks.

    NR71
    03.04.2019 10:30

    Stūres statņa locījuma vietas starpliku un vēl citus loriņus šim skūterim var pasūtīt http://www.curiousjoe.se

    KasparsB
    05.04.2019 10:38

    Noskatījos video.. bērnu un sieviešu rotaļļieta.. ņemsim vērā, ka normāls letiņu mužiks ir 100+, tad šitas nekur neder :D Tad jau tiešām labāk velosipēds.

    Anita
    15.06.2019 20:00

    Sveiki! Esmu lielā nesaprašānā. Šim skūterim priekšējā riepa pilnīgi tukša – šodien biju uz diviem velo servisiem un neviens man nespēja palīdzēt. Mēģina piepumpēt, bet viss gaiss pa maliņām izpūšas ārā :( Teica, ka tās ir bezkameru riepas un tapēc velo serviss nevar palīdzēt!
    Kur lai es atrisinu šo problēmu? Varbūt ir kāds skūteru serviss, kur šo problēmu var salabot?
    Lai gan youtube skatījos video par priekšējo riepu – visur kad izjauc ārā iekša ir kamera! Tapēc vairs neko nesaprotu :(

    Aigars
    28.06.2019 10:41

    visi runā par ātruma ierobežojuma atcelšanu – manā gadījumā es gribētu saprast vai ir iespēja kā reiz uzlikt ātruma ierobežojumu, teiksim, uz tiem 15km/h ? ar ko?

    Aplikāciju lietotājs
    19.07.2019 15:49

    Vai ir zināms, kā šobrīd sadalās īstermiņa eletroskūteru tirgus pozīcijas? Kam ir lielāks lietotāju/braucienu skaits Bolt, CityBee, Atom vai Fiqsy?

    Niks
    19.02.2020 18:10

    Ka noņemt ierobežotaju motoram?

    Krotow
    19.02.2020 18:20
    Reply to  Niks

    1) Nopirkt verķi bez ierobežotāja. 2) Pieķerties garāmbraucošai mašīnai.

    Ivars Lendzovs
    23.05.2020 20:13

    Baigi interesē iespēja uzlādēt šo (vai tamlīdzīgu) daiktu no auto brauciena laikā. Tad arī pielietojums uzreiz atrodas. Strādāju uz fūres, tāpēc pastāv problēma stāvvietas laikā nokļūt līdz tuvākajai tirdzniecības vietai. Kā alternatīva, uzlāde elektroauto uzlādes vietās.

    Aivard
    23.06.2020 08:25

    Sveiks. Manam xiaomi skuterim ir aizmugured riepa mīksta. Gribētu zināt kā var noņemt aizmugures riteni lai nomainīti kameru?

    Girts
    31.08.2022 21:48

    Man ir Mi electric scooter 1S…pēc vakardienas brauciena,šodien vairs skūteris nekustās uz priekšu!Nevaru saprast…ekrāns viss darbojas,bet vakar izleca atslēdziņa uz ekrāna!Kā varētu ko uzzināt? Paldies

    31.08.2022 22:29
    Reply to  Girts
    Girts
    31.08.2022 22:52
    Reply to  digitalk

    Jau izmēģināju,nav tas

    RAITIS
    01.03.2023 22:25

    CIK SPIEDIENAM JABUT 8,5 COLU RIEPAS

    Reklāma